Kodėl vaikams reikia daugiau žaisti ?

Paskelbė admin 2017.07.12 0 Komentarai Žaidimai,

Kuo ankstyvoje vaikystėje kyla dramatiškas ("apsimestinis") vaidmuo, didėjant mokyklos akcentams ugdyti vaikų mokymo įgūdžius ankstyvoje vaikystėje. Ar žaidimo idėja yra tik grįžimas į kitą laiką, kai mes neturėjome tiek daug informacijos apie tai, kaip vaikai mokėsi skaityti ar įgijo matematikos įgūdžius? Ar verta paaukoti vaikų žaidimo laiką, kad vaikai mokėtų skaityti ir skaičiuoti ?

 

Yra vis daugiau mokslinių tyrimų, kurie rodo ryšį tarp žaidimo bei pažinimo ir socialinių įgūdžių ugdymo, kurie yra būtina sąlyga mokytis sudėtingesnių sąvokų, kaip vaikai tampa vyresni. Pavyzdžiui, žaidimas yra susijęs su atminties lavinimu, savireguliacija, žodine kalba ir simbolių atpažinimu. Tai buvo siejama su aukštesniu mokyklų derinimo lygiu ir didesniu socialiniu vystymusi. Žaidimas taip pat buvo susijęs su padidėjusiais raštingumo įgūdžiais ir kitomis akademinio mokymosi sritimis (Piagetino ir Vygotskio vaikų raidos teorijų požiūris).

 

Žaidimas ypač naudingas vaikų mokymuisi, kai jis pasiekia tam tikrą lygi. Kitaip tariant,  žaidimas vyksta ir tada, kai vaikai kovoja ir ginčijasi, kas bus "mama" ir kas bus "kūdikiu", bet ir tada, kai vaikas, kuris yra "mama", toliau rūpinasi su savo "kūdikiu" dieną po dienos. Priešingai, žaislai, kurie gali paskatinti daugybę jaunų vaikų vystymosi sričių, įskaitant socialinę ir pažintinę plėtrą, turi šias charakteristikas:

 

1) vaikai sukuria apsimestinį scenarijų, derybas ir kalbasi su bendraamžiais 2) Vaikai sukuria tam tikrus vaidmenis ir taisykles - apsimestina elgesį ir žaidžia keliomis temomis su keletu vaidmenų.

 

Kai vaikai pradeda žaisti tokį vaidmenį daugumoje savo pirmųjų metų, jie mokosi nustatyti savo tikslus ir veiksmus. Jie taip pat išmoksta apsvarstyti kitų žmonių perspektyvas ir poreikius. Jie mokosi simboliškai reprezentuoti daiktus, reguliuoti savo elgesį ir veikti sąmoningai.

 

Dauguma pradinių mokyklų mokytojų tikriausiai sutiktu, kad nieko neatsitiks, kad iš Lopšelių - darželių vaikai pateks į pirmąją klasę be rašybos ar skaičiavimo pradmenų . Galų gale, vaikai mokosi šių akademinių gebėjimų ankstyvosiose pradinėse klasėse. Vis dėlto mokyklų mokytojai tikisi, kad vaikai, kurie ateis į pirmąją klasę, turi sutelkti dėmesį, atkreipti dėmesį ir būti dėmesingi kitiems. Visa tai vaikui susikuria ne žaidžiant kompiuteriais, telefonais bet bendraujant su bendraamžiais žaidimo metu.

 

Šiandien vaikai namuose neturėtų turėti galimybių žiūrėti dažnai televizija, žaisti su telefonu ar kompiuteriu. Jie turi žaisti su žaislais, kurie leidžia kurti vaizduotės ir įdomias dramatiškas vaidmenų temas. Daugeliu atvejų žaisti su broliais,  seserimis ar su kaimynų vaikais galimybių nėra. Todėl suaugusieji turėtu daugiau nukreipti vaiko veiklą į bendravimo žaidimus, nei praeityje. Suaugusieji turėtų atstoti vaikams tos pačios amžiaus vaikų grupę.

 

Lopšelis- darželis suteikia unikalią aplinką, skatinančią dramatišką vaidmenį, dėl kurio kyla pažinimas ir socialinis brandumas. Lopšeliuose – darželiuose yra ir kitų vaikų, su kuriais galima žaisti organizuotai ir suaugusieji, kurie skatina vaikus efektyviai žaisti vienas su kitu. Iš tiesų, tai yra kertinis akmuo visiems mokymams, ir mes turime tvirtai laikytis, skatinti vaiką rasti savo gyvenimo vaidmenį ankstyvoje vaikystėje. 

Babycare.lt

Jūsų komentaras